Utveckling

Ella har fått byta avdelning på dagis för att hon passar bättre med 5 åringarna, hon o en till tjej. Det va hon jätte stolt över o skulle visa mig hennes nya hylla när jag hämtade henne idag. Vi har nog alltid tagit henne som "lite äldre" för hon är så otroligt " Lill gammal". Vad mkt som händer från 2-3, massor alltså! Himla underbar ålder hon är i nu( om man bortser från trotsen som kommer o går) vilka underbara pratstunder man kan ha med henne, hon känns så vuxen ibland. O så är Ella en riktig liten pajas som hennes pappa, hon låtsas va lite " mongo" (ursäkta ordet) o himlar med ögonen o pratar konstigt o säger" haa du bajja påå diig" låter kanske inte kul men jag kan aldrig hålla mig från skratt iaf, eller när hon säger " ska duu ha stryjk i asulle ella" ( uttalas på gotlänska) hehe. Men hon är sååååå himla go mot sin syster, att se sina 2 Goa ungar ge sån kärlek till varann är så stort!! Men denna dam, Ella, har en bestämd vilja o humör så det heter duga! När jag hämtade skruttan från dagis idag så sa Ella " mamma kan man ha min rosa regn jacka när vi ska iväg sen". - jag- "vart ska vi iväg". - Ella- " jag tänkte vi skulle köpa en ny vacker Prinsess klänning o nya klack skor som glittrar till mig!" - jag- "amen Ella inte idag, o du har ju massa fina klänningar, en annan dag!" - Ella- " ahh ok då mamma:)". Lilla skrutt. O Ella har blivit helt fascinerad av att man måste pussas när man är kär, hon kan inte missa en endaste puss i hennes Prinsess filmer, eller så ber honnmig o Leif pussas helt tiden för det måste vi för vi är ju kära, o hon vill leka " mamma, pappa, barn" med mig i Kelly o då är jag pappa o ska pussas hela tiden o så måste man vrida på huvudet för det gör de på tv;) Gud jag skulle kunna berätta om hur mkt som helst men nu ska jag sova för imorn är en ny dag med mina änglar till barn, bus från morgon till kväll:) god natt

Kommentarer
Postat av: Lollo

Fint du skriver:) visst e de så kul vad dom små liven gör och säger!

Tröjan e från weekday köpte den i somras. Kram

2011-03-11 @ 23:02:56
URL: http://borstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0