dagis, trots o pyssel...

imorn är det dags för dagis igen efter 5 veckor ledigt. skönt måste jag säga o kul för Ella o komma o bli aktiverad helt o hållet, känner mig som en dålig mamma i mellanåt, hon sitter bara i sitt rum o ser på film hela dagrna, pippis alla filmer o ronja o bullerbyn går i ett, men det är ju inte så att jag tvingar henne o se film, det första hon säger på morgonen är att hon vill se nån av de filmerna o sen rullar det på o ibland vill hon byta film bara, men vi har inte varit ute så mkt den senaste tiden. jag bara är inne o tar mest hand om den lilla medan Ella tar hand om sig själv, men Ella har börjat med mkt dumheter på sista tiden, jag tror det är för att hon inte får så mkt uppmärksammhet längre:/, får hon inte som hon vill är vi dumma o hon skriker o säger "pippi älskar mig iaf" ja du den där pippi är inte världens bästa förebild måste jag påpeka, Ella säger fy fabian o allt vad de nu säger i de filmerna, hon tar efter precis ALLT, hon kan ALLA repliker. Ella t.om säger till folk hon inte känner tex i en matbutik att Pippi är hennes mamma, så här "pippi är min mamma vet du" , gulligt men ja hon är ingen förebild, när jag säger åt Ella att hon inte får göra en viss sak, så svarar hon bara"jag har frågat Pippi o då fick jag det"......skitunge! humör det är förnamnet på vår lilla fröken men vi älskar henne nåt fruktansvärt ändå!!! hoppas trotsåldern går över snart men det håller väl på till sådär 5 årsåldern kan jag tro o då lagom till nästas tur, lilla Kelly;).
man bara skäller o skäller känns det som o man gråter o tycker synd om henne o det är ju så jäkla tråkigt o va osams med sin dotter när man bara är snäll o gullig med den andra dottern som aldrig säger ett ljud o bara skrattar o så då får man så dåligt samvete. antar att flera känner igen sig?

har pysslat lite här hemma idag, har målat bokstäverna Kelly fick av sin morbror o Lotta i doppresent röda o satt upp de i Ellas rum, hade helst velat ha bådas namn i vitt men då hade jag vart tvungen o fixat nån fondvägg där inne så istället får de va röda, ganska fint det med=)


Kommentarer
Postat av: Elin

Inte kul! Men du gör henne bara en tjänst för framtiden vännen. Gränser är bland det viktigaste barn får med sig och tyvärr ligger det på en förälders lott att sätta dom. Även om det skär i hjärtat att behöva göra det ibland. Sålänge man gör det av kärlek så kan det inte misslyckas!



Kram på er!!

2010-08-09 @ 20:38:07
URL: http://elala.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du är inte ensam känner igen mig totalt i det du skriver!!! Mkt jobbigare med barn nr2 o sppeciellt när man har så tätt! Styrkekramar Sofia som har Tuva & Isabelle

2010-08-11 @ 11:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0