byta dagis?

hej o god morgon. jag är trött på Ellas dagis, man får aldrig kontakt med fröknarna när man lämnar o hämtar Ella, alldeles för många barn till få personal, jag har alltid gillat dagiset innan men nu känner jag inte att det är riktigt ok, jag har inte så många dagis o gämföra med eftersom det är Ellas första dagis, men mamma har fått 5 ungar o hon har hämtat Ella många grr o hon tycker inte att det är något bra. en viss flicka t.ex har varit "försvunnen" 2 grr (vad jag vet, kanske mer), i vintras hittade en annan mamma henne ute på gården ensam i bara t-shirt som stod o grät som de tydligen "råkat" låsa ut, herregud tänk om inte den mamma var den första som såg henne o att det istället hade varit en snuskgubbe eller liknande, det skrämmer mig lite.

jag känner att jag inte riktigt känner fröknarna, de har alltid nån annan de pratar med, kommer alltid nya fröknar o många slutar, alla mina o Ellas favvisar har slutat=/, så nu kollar vi runt lite efter både bostad någon annanstans o dagis=), vill ha en lägenhet längst ner med en liten uteplats, om ni har nåt tips så skriv gärna=)

men någon jag vet Ella skulle sakna är söta Nellie:


Kommentarer
Postat av: emily

hej hittade din blogg. Det var roligt att träffa dig hos johanna. var ju så länge sen. roligt att hon fick en grabb! känner igen din oro över dagis.. wilma har ett nytt nu eftersom vi flyttade och det andra var mycket bättre. personalen brydde sig och var hur gulliga som helst. nu känns det som dem nya inte gör mer än dem måste. tråkigt att känna så. hoppas det löser sig för er. kram emme

2010-08-26 @ 10:32:20
Postat av: josse

hej emme!! desamma till dig, du har en mkt gullig tjej. ja det va jätte kul att jojo fick en son efter alla tjejer som fötts;), vi kanske ses snart igen när jojo orkar med besök=). ja det där med dagis så är jag så himla larvig o vågar inte säga till fröknarna om de gör nåt fel eller så, men vi får se, är så sugna på o flytta o byta dagis=). allt bra annars? kram josse

2010-08-26 @ 13:23:05
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej!!! ´Ja, fasen vad kul att Johannas unge äntligen ville titta ut!! Och att det blev en kille:D

Vad det gäller förskola tror jag barngrupperna ser lika dana ut överallt men låter ju inget vidare med personalen:S. Vi hörs! Kram!

2010-08-26 @ 17:53:18
Postat av: Emy

Jag tycker att du ska satsa på Albäcken i Åby, det är ett bra dagis och underbart trevlig personal :D

2010-08-26 @ 22:32:46
Postat av: josse

tack Emy för tipset, kanske blir att vi byter dit. ligger också väldigt nära där vi bor

2010-08-28 @ 16:14:22
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0